zondag 20 maart 2016

Prototype/Test 1: Gooien

We testen hoe goed de kleuter kan gooien.
Hierbij letten we op de afstand voor het balletje botst en de precisie waarmee hij kan mikken bij het gooien.
We hebben dit getest door de kleuter achter pingpong-palletjes te laten gooien die op 0.5m afstand van hem staan.

Ook hebben we getest hoe ver de kleuter het groene squash balletje in een emmer kan smijten.


Test:
Verwacht positief: Het lukte de kleuter een balletje te gooien
Verwacht negatief: De kleuter kon moeilijk mikken bij het gooien
Onverwacht negatief: De kleuter kon niet ver gooien: balletje botst telkens al na max 0.5m
                                    De coördinatie tussen de gooi-beweging en het loslaten van het balletje heeft                                         de kleuter soms moeite mee.

Conclusie:
Een gooi-spel, waar de kleuter rechtstreeks in een doel zal moeten mikken, zal te moeilijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten