zaterdag 5 maart 2016

Inleiding

Welkom op deze blog.

Wij zijn 3 studenten (2 studenten van het 3e jaar Industrieel Ontwerp aan UGent campus Kortrijk en 1 student van het 3e jaar Ergotherapie aan Howest) die voor het vak Co-creatie volgens het concept van D4E1 (Design For (Every) One) speelgoed zullen aanpassen, hacken en ontwerpen voor en samen met een jongen van 4 jaar die een motorische beperking heeft.

De kleuter heeft een normale begaafdheid en een motorische beperking.
Hij gaat momenteel naar het gewoon onderwijs, maar volgt het curriculum van het tweede kleuterklas in plaats van het eerste, omdat hij zo de motorische opdrachten van het eerste kleuterklas niet hoeft te doen en hij cognitief extra geprikkeld wordt.

Omdat de kleuter cognitief wel sterk is, maar heel wat speelgoed te fijn ontworpen is voor zijn beperkte motoriek, kan hij enkel met groter speelgoed spelen voor kleinere kinderen. Dit daagt hem op cognitief vlak echter niet uit waardoor het speelgoed vlug aan de kant geschoven wordt.

Ons doel is dus om speelgoed te gaan ontwerpen, of bestaand speelgoed te hacken en aan te passen, zodat de kleuter op zowel cognitief als motorisch vlak wordt uitgedaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten