CMOP-E
Persoon
Affectief
-Speelse en enthousiaste jongen met een eigen wil
-Kan zijn gevoelens goed uiten.
-Veel humor.
-Geniet van samen spelen en interactie.
Affectief
-Speelse en enthousiaste jongen met een eigen wil
-Kan zijn gevoelens goed uiten.
-Veel humor.
-Geniet van samen spelen en interactie.
Cognitief
-Mentale leeftijd: 4 jaar
-Kent goed zijn familie, opvoeders, kinderen, …
-Geeft aan wat hij wel en niet wil d.m.v. oogcontact maken, lichaamstaal, en spraakcomputer
-Mentale leeftijd: 4 jaar
-Kent goed zijn familie, opvoeders, kinderen, …
-Geeft aan wat hij wel en niet wil d.m.v. oogcontact maken, lichaamstaal, en spraakcomputer
Fysiek
-Jongen, 4 jaar
-CMV, waardoor minder aandacht (aantasting v/d hersenen) en abnormale spierspanning
-Weinig tot geen rompbalans
- Heeft orthesen
- Fixatiemateriaal voor goede rompbalans
-Weinig tot geen fijne motoriek
- Links dominant, sinds kort rechts ook meer mogelijkheden tot grijpfunctie
-Jongen, 4 jaar
-CMV, waardoor minder aandacht (aantasting v/d hersenen) en abnormale spierspanning
-Weinig tot geen rompbalans
- Heeft orthesen
- Fixatiemateriaal voor goede rompbalans
-Weinig tot geen fijne motoriek
- Links dominant, sinds kort rechts ook meer mogelijkheden tot grijpfunctie
Spiritueel
/
/
Handelen
Productiviteit
-Leerling in 1ste kleuterklas
- 4 x kiné per week
- 2x logopedie en GON-begeleiding
Productiviteit
-Leerling in 1ste kleuterklas
- 4 x kiné per week
- 2x logopedie en GON-begeleiding
Zelfzorg
- Volledig afhankelijk van derden
- Volledig afhankelijk van derden
Vrije tijd
- Televisie kijken
- Zwaardvechten met dolk
- kijken naar het wielrennen
- Op de ipad spelen
- air-hockey
- Televisie kijken
- Zwaardvechten met dolk
- kijken naar het wielrennen
- Op de ipad spelen
- air-hockey
Omgeving
Fysiek
-Woonachtig Tielt
-Gaat naar school (op 50 meter van thuis)
Fysiek
-Woonachtig Tielt
-Gaat naar school (op 50 meter van thuis)
Institutioneel
-Thuis in Tielt (heeft een loopfiets, zitorthese, staplank & voetheffers)
-Thuis in Tielt (heeft een loopfiets, zitorthese, staplank & voetheffers)
Cultureel
-Westers
-Taal: Nederlands
-Westers
-Taal: Nederlands
Sociaal
-Ouders, familie
-Vrienden in de klas
-Vrienden in de klas
Hulpvraag
B. voert zelfstandig een motorische en cognitief uitdagende activiteit uit.
Doelstellingen:
B. kan zelfstandig het spel spelen en resetten.
- B. haalt de hendel over.
- B. gooit/rolt met een bal alle pionnen om.+ B. gooit/rolt gericht naar iedere pion.
- B. neemt de bal met zijn linker hand, hierbij sluit hij volledig zijn hand.
B. kan zelfstandig het spel spelen en resetten.
- B. haalt de hendel over.
- B. gooit/rolt met een bal alle pionnen om.
- B. neemt de bal met zijn linker hand, hierbij sluit hij volledig zijn hand.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten